SAP IS Media
SAP IS-Media je odvětvové řešení pro vydavatele a distributory tisku. Kromě standardní SAP funkcionality je navíc řešena oblast plánování nákupu a prodeje (počty výtisků na základě prognóz z historie), sortimenty odběratelů, remitenda (vratky neprodaného zboží), optimalizace distribuce.
SAP pro maloobchodníky pomáhá významným maloobchodním prodejcům na světě:
Generování vydání:
Hromadné generování vydání
Automatické přidělení hodnot jednotlivým vydáním podle referenčního vydání - šablony (data prodeje, remitendy, datum vydání, expedice atd.).
Možnost využití více šablon pro jednotlivé dny v týdnu (páteční vydání s magazínem atd.).
Odlišné zpracování deníků, týdeníků, měsíčníků, atd.
Product kit:
Kusovník na úrovni titulu.
Oddělené plánování nákupu příloh a hlavního titulu, variabilita.
Společné balení a distribuce na prodejní stánky.
Společné zpracování remitendy.
Odlišné zpracování pro různé verze vydání (páteční vydání s magazínem, regionální přílohy atd.).
Optimalizace balení:
Optimalizace procesu balení výtisků na balících linkách
- denní optimalizace na základě parametrů balení - nezávislých pro jednotlivé závody a balící vlny atd.
- variabilní nastavení linek.
Využití tzv. virtuálních linek pro sjednocení procesu s ostatními postupy balení (distribuce přímo vydavatelských balíků bez balení na linkách atd.).
Hromadný tisk balících štítků, dodacích listů atd.
Simulace balení včetně odhadu časové náročnosti.
- možnost změny rozložení titulů na linkách.
- možnost uživatelských úprav parametrů balení během procesu balení.
Plánování dopravy:
Plánování návozové dopravy.
Plánování primární dopravy.
Plánování sekundární dopravy.
Interface mezi Plantour a SAP - využití SAP DSD funkcionalit.
Vratný proces a remitenda:
Kompletní zpracování remitendy na straně zákazníka:
Vyhlášení remitendy pro zákazníka v předepsané dny.
Příjem remitendy pro důvěryhodné zákazníky, nedůvěryhodné zákazníky.
Využití EDI komunikace a scanování pro maximální efektivitu zpracování.
Sledování potenciálu (skutečně dodaného množství) pro možnou remitendu.
Hlášení remitendy vydavatelům s využitím standardních objektů SAP Media, SAP Retail:
Analogický postup pro vrácení remitendy jako pro nákup a přeskladnění novin.
Hromadné vytváření vratných remitendních objednávek.
Odlišné zpracování vratné a sběrové remitendy.
Likvidace dobropisů společně s fakturou - párování před platbou vydavateli.
Analýzy nákupu a prodeje:
Prodejní marže pro zboží, skup. zboží, zákazníka, pobočku.
ABC analýza, koláčový graf, top N, interaktivní reporty a dohledání detailu.
Výsledky podle poboček (profit center).
Tato nadstandardní řešení je většinou možno bez větších komplikací doimplementovat i k již používaným systémům a ukončených implementacím, proto možná osloví i někoho z klientů využívajících SAP systém i řadu let.
Plánování prodeje:
Plánování prodeje na základě historie prodejů, prognózy prodejů.
Zobrazení vývoje prodejů, množství remitendy.
Hromadné zpracování, rychlé úpravy pro celý závod, celý řetězec atd.
Dílčí zpracování pro jednotlivé stánky.
CQP - konstantní služba - zadání přesného množství pro distribuci na provozovnu.
SQP - sales quantity plan - plán množství pro jednotlivé stánky na základě dlouhodobých kontraktů a sortimentů.
Sortimenty řetězců
Vlastní řešení pro hromadné zpracování sortimentů řetězců na základě SAP Retail sortimentů.
Povinné, volitelné vydání pro jednotlivé stánky, řešení výjimek pro jednotlivé provozovny.
Výjimky pro specificky umístěné stánky (u školy, autobusové zastávky, atd.).
Časové závislosti, dočasné přidání, odstranění titulu ze sortimentu.
Jednoduchý převod stánku mezi sortimentními řetězci v případě změny majitele.
Zachování historie sortimentu stánku.